Старша група "Теремок"




* * *





* * *





* * *





* * *





* * *





* * *





* * *





* * *





* * *





* * *





* * *





* * *





* * *



Група: Старша «В»

Вихователь: Боднар Ю.М.

Дата: 19.03.2020р.

Тема дня: «Хочу і можу»  

Завдання

Мовленнєва діяльність

1.Гра «Які бувають ввічливі слова?»

         Завдання: запропонуйте дитині назвати десять різних ввічливих слів, загинаючи на кожне ввічливе слово по пальчику. 

2. Читання вірша

Крихітний-крихітний хлопчик

Для крихітної-крихітної пташки

На крихітному блюдечці

Крихту хліба приніс.

Пташка сказала «Дякую.

Велике – велике  дякую».

Таке величезне «Дякую»,

Що хлопчик навіть підріс.

3.Бесіда «Звідкіля приходить доброта?»

         Запитання:

-       Що таке доброта?(добрі вчинки, допомога дорослим і одноліткам)

-       Як пов’язані слова «добро» і «допомога»? (добрі  справи)

-       Чому добрі вчинки роблять людиною більшою, як у вірші про хлопчика? (завдяки хорошим справам людину поважають, згадують про неї хорошими словами, …)

-       Як зрозуміти, що хтось потребує допомоги? (за виразом обличчя, за потребою, поведінкою, проханням, …)

-       Що ти відчуваєш, коли робиш добру справу? (на душі стає приємно)

4. Вправа «Відрізни»

         Завдання: підготуйте картки зеленого та червоного кольорів, запропонуйте дитині визначити де добрий вчинок- зелена картка, а де поганий – червоного кольору картка:

- вийняти пташку із гнізда та принести додому;

- спіймати їжака;

- розмалювати скло;

-  допомогти зібрати іграшки;

- сказати добре слово;

- зліпити роботу за товариша;

- нагодувати кота котлетами зі своєї тарілки;

- подарувати квіти

- зібрати букет з клумби на вулиці;

5. Гра «Велике хотіння»

         Завдання: обговоріть спільно з дитиною поняття «Хочу» та «Можу».

Поясніть, що коли ми робимо добро для іншого, треба думати про того, для кого ти це робиш, щоб йому було краще, а не собі. Того, хто дбає лише про себе називають – «самолюб», «егоїст». Проте слід памятати слова «Роблячи добро іншим, собі – не нашкодь!» Тоді це буде добра справа.

Навідні питання:

~       Я хочу, щоб у мене було багато..

~       Я хочу, щоб мені подарували…

~       Я хочу змогти…

 Коли малюк сказав своє «хочу», переходьте на те, що можна для інших зробити:

~       Я хочу щоб у … було..

~       Я хочу подарувати …

~       Я хочу, щоб у моїх друзів було…

~       Я хочу, щоб у батьків …

По завершенні зробіть спільний висновок: хотіти, це добре чи погано?

         Протягом дня разом з дитиною спробуйте зробити щось хороше і не нашкодити:

6. Вправа із зошита дошкільника

Завдання: Тарас добре засвоїв правило: «Якщо хочеш, то обов’язково зможеш». Він вирішив навчитися стріляти з лука. Спробуй і ти попасти в мішень. Проведи умовно (у повітрі, якщо працюєте за комп’ютером, не торкаючись екрану)) шлях стріли до першої мішені.. До другої мішені спробуй провести пряму лінію із заплющеними очима. А до третьої  - штрих-пунктирними лініями. Зробіть висновок: у який спосіб було простіше виконати завдання?

  

 

 

Зображувальна діяльність

Завдання: запропонуйте дитині намалювати велику квітку доброти, а на пелюстках відобразити певний добрий вчинок. Запропонуйте дитині презентувати свою квітку доброти, пояснити чому саме вона намалювала ту чи іншу картинку.

 

 



* * *



Група: старша «В»

Вихователь: Корінець Т. В.

Дата: 18.03. 2020 р.

Тема дня: «Хочу бути здоровим!»  

Завдання

 

Мовленнєва діяльність:

  1. Запропонуйте дитині ігрову вправу «Перевірка»:
  • Чи можеш ти рухати підборіддям? (Так)
  • Чи можеш зробити так, щоб коліна були вищими за підборіддя? (Ляжу на спину, та підніму ноги)
  • Чи можеш ти повзати так само швидко, як і ходити? (Ні)
  • Чи сваришся ти, коли залишаєшся сам? (Ні )
  • Що ти робиш, коли щось уявляєш? (Зосереджуюся,  мрію).
  1.  Поміркуйте разом з дитиною:
  • Бути здоровим для людини – це мрія чи бажання? (Бажання)
  • Чи може бажання «бути здоровим» стати метою? (Здоров’я має бути метою не лише для хворої людини, але й для здорової, дбати про себе потрібно постійно).
  •  Як  можна досягти такої мети? (Потрібно дотримуватися режиму дня, здорове харчування,  загартування, фізичні вправи).
  • А здорова людина  може бажати собі здоров’я? (Так).
  1. Перегляньте з дитиною м\ф «Охоронці здоров’я». (https://www.youtube.com/watch?v=E-u6ext-Zog). 

Обговоріть переглянуте. Запитайте у дитини, до яких висновків підвів її перегляд мультфільму.

  1. Складіть разом з дитиною маршрутну карту здоров’я.

На великому аркуші паперу намалюйте умовну доріжку, яка приведе до кінцевої мети – здоров’я. Запропонуйте дитині на доріжці намалювати те, що на її думку є важливим для збереження та укріплення здоров’я.

- Уяви, що ти рекламний агент. Презентуй свою «доріжку здоров’я».

  1. Запропонуйте дитині поміркувати, що робить людину здоровою? (Режим, здорове харчування, прогулянки та ін.)
  2. Пограйте з дитиною у гру «Що корисно, а що шкідливо?»

Всі члени сім’ї мають встати в ряд, а ведучий, кидаючи кожному м'яч, буде називати продукт. Якщо продукт корисний для здоров’я – гравець повинен упіймати м’яч. та зробити один крок вперед, в сторону ведучого. Якщо продукт шкідливий для здоров’я – гравець ні в якому разі не повинен його ловити. Тоді він теж може зробити один крок вперед. Якщо гравець дав неправильну відповідь, спіймавши м’яча, він залишається на місці. Хто першим дійде до ведучого, той його замінить, адже він – переможець. Гра може продовжуватися кілька разів.

 

  1. Розгляньте картинку, запропонуйте дитині дати відповіді на наступні запитання:

-       Для чого використовують доріжку здоров’я? (Для фізичних вправ)

-       Які матеріали знадобилися для створення доріжки здоров’я  (Ґудзики, олівці, кришки від пластикових пляшок, морські камінці, каштани та ін..)

-       Як доріжка здоров’я допоможе тобі у досягненні мети «стати здоровим»?

-       Що на твою думку, можна додати до доріжки здоров’я? (Жолуді, горіхи, мішечки заповнені крупами та ін..)

-       Порахуй, скільки доріжок зобразив Олексій? (Дев’ять) Скільки груп предметів Олексій використав для оздоблення доріжок? (Вісім) Чого більше: доріжок чи груп предметів? (Доріжок). На скільки більше доріжок ніж предметів? (На одну доріжку). Що потрібно зробити, що їх стало порівно? (Домалювати ще один різновид предметів, які підійдуть для доріжки ).Давай поміркуємо разом, щоб це могло бути? (Шишки, гілочки, гумка, …)

  

Зображувальна діяльність:

Запропонуйте дитині намалювати кита, змішуючи акварель з рідким милом.

 

Запитайте у дитини чи сподобалося працювати її у такій техніці малювання? Чи вдалося дитині досягти поставленої мети?

 



* * *



 

 

Група: Старша «В»

Вихователь: Боднар Ю.М.

Дата: 17.03.2020р.

Тема дня: «Мрію відкривати таємниці»  

Завдання

 

Математика:  

1. Гра на просторове орієнтування і розвязування арифметичних прикладів «Математичний Твісттер»

Завдання: потрібно розкласти на підлогу заздалегідь вирізані круги 4-х кольорів, наприклад

 

Потім, дорослий оголошує колір і якою рукою або ногою має дитина виконати завдання, а завдання, приклади:

6+3=         3+5=      2+8=      7-2=    

4+3=         1+8=      6-3=       5+4=

8-3=          9-2=       4+2=      6+1=

2. Гра: «Правило лівої/правої руки»

Завдання: дитині пропонується самостійно дістати повітряні кульки (в кульках заздалегідь написані на папірці завдання-дії) , які розміщені на різній висоті, тож треба винайти спосіб як найшвидше дістати кульку: підстрибнути, підставити стілець/великі кубики чи за допомогою дорослого, далі треба дістати завдання – проколоти кульку. Дитина має виконувати певну дію лише правою або лівою рукою (за вказівкою дорослого)

3. Дидактична гра «Склади математичну задачку»

Завдання: дитині спільно з дорослим пропонується скласти математичні задачки. Матеріалом для задач підійде будь-який домашній інвентар, овочі, фрукти, іграшки, солодощі.

4. Гра на просторову орієнтацію «Шукачі та слідопити»

Завдання: запропонуйте дітям побути в ролі шукача, якому потрібно віднайти певний предмет, наприклад: потрібно знайти – кругле, біле, стрибуче…(м’яч)

Художньо-естетична діяльність

Завдання: запропонуйте дитині заховати якийсь предмет (наприклад іграшку) в кімнаті, і намалювати карту до нього.



* * *



Група: Старша «В»

Вихователь: Корінець Т. В.

Дата: 16.03. 2020 р.

Тема дня: «Мрії, бажання, забаганки»

Завдання

 

Мовленнєва діяльність:

1.Мовленнєва вправа «Велике хотіння».

Завдання: Ви починаєте, а діти продовжують речення:

  • «Я хочу, щоб у мене було багато….»
  • «Я хочу, щоб мені подарували…»
  • «Я хочу завжди мати….»
  • «Я мрію стати….»
  • «Я дуже хочу навчитися….»
  • «Я обов’язково буду….»

Розпитайте про відчуття після озвучення своїх бажань. Уточніть, хто має допомогти дітям реалізувати бажання. Яке бажання легше виконати: мати, досягти, чи стати?

2. Запропонуйте дитині провести веселу вправу «Хочу – можу».

Завдання: дитина бере по два паперових круги різної величини. Попросіть її самостійно визначити, яке з кіл буде означати «хочу», а яке – «можу».  На першому попросіть дитину намалювати три свої бажання, а на другому – три можливості.

3. Перегляньте з дитиною м\ф «Нехочуха». (https://www.youtube.com/watch?v=C25AKrVdYN8 )

Бесіда за змістом мультфільму:

  • Запитайте у дитини, «хочу» - слово бажання, а «не хочу»  - також про бажання чи про щось інше?
  • Чи природно людині разом з «хочу»  іноді говорити «не хочу»?
  • Чи приємно взаємодіяти з людиною, яка на будь-які пропозиції говорить: «Не хочу!»?

4. Упродовж дня знайдіть час і виконайте з дитиною завдання:

Ти вже знаєш, що мрії та бажання – це різні речі. Поміркуй, яка спільна мрія може бути у наших друзів. Намалюй. Розкажи про це. Доведи свою думку.



* * *



Група: Старша «В»

Вихователь: Боднар Ю.М.

Дата: 13.03.2020р.

Тема дня: «Турнір знавців»  

Завдання

 

Математика:

1.Розумова розминка

Завдання: діти мають дати відповіді на запитання

Запитання:

*скільки сонць на небі?

*скільки кольорів у світлофора?

*скільки пальців на одній руці? А скільки на двох?

* число п’ять, а після нього?

 

2.Дидактична гра: «Числовий кошик»

Завдання: дитині пропонується порахувати цифри в межах 10, і в зворотному напрямку, також вирішувати усні приклади в межах 10

 

3. Дидактична гра «Що схоже на геометричну фігуру?»

Завдання: дитині пропонується назвати предмети, які знаходяться в кімнаті, яку схожі на ту чи іншу геометричну фігуру

 

Ознайомлення з навколишнім:

Інтелектуальне завдання (потрібно дати відповідь на запитання, у яких може бути багатоваріантна відповідь)

Запитання:

*Чим схожі і різняться віник і гребінець?

*Як швидко остудити гарячу воду?

*Що існує, але не можна побачити?

*Що свідчить про те, що у тварин є знання?

*Чи свариться людина, якщо вона сама?

*Діти в середній групі солодші чи старші від тих, які в яслах?

*Очі в корови ближче до вух чи до хвоста?

*Чим схожі та чим різняться людина та лялька?

 

2. Спостереження за станом погоди

Відгадування загадок про природні явища:

*Явище природи, добре, хороше, на людей дивиться, а людям на нього дивитись не гоже? (сонце)

*Знають дорослі і діти, що не сонце вночі світить, кругловидий та блідий, серед зірок завжди він (місяць)

*Без крилець летять, без ніг поспішають, без вітрила пливуть і небом гуляють(хмари)

*Мене звали, мене чекали, показався – всі втекли (дощ)

*Нашуміла, загриміла, все промила і пішла, і садочки і городи, всій окрузі полила (гроза)

*Розсипався горох на тисячу доріг( град)

*Вийшла звідкись гарна дівка, на ній стрічка семицвітка (веселка)

 

Художньо-продуктивна діяльність:

Запропонуйте дитині намалювати пальчиком і фарбами гуаш дощик