* * *
* * *
* * *
* * *
* * *
* * *
* * *
* * *
* * *
* * *
* * *
* * *
Група: спеціального призначення з ПОРА
Вихователь: Ковальчук О.В.
Дата:19.03.2020
Тема дня: «Вода-чарівниця»
Завдання
Ознайомлення з природою
Щоб полився дощик з неба,
Щоб росли усі дерева,
Щоб пливли всі кораблі,
Щоб варились киселі,
Щоб не було в нас біди –
Жить не можна без води!
Запитайте у дитини:
2. Дослідницько-експериментальна діяльність
Проведіть з дитиною досліди. Запропонуйте дитині визначити, які речовини розчиняються у воді, а які – ні
Дослід: 1. Насиплемо у склянку з водою ложечку цукру і ретельно перемішаємо. Куди подівся цукор? Він розчинився у воді. Скуштуйте воду. Яка вона?
Дослід 2. Насиплемо пісок у склянку води і ретельно розмішаємо. Чи розчинився пісок? Як ви про це дізналися? Пісок не розчинився, вода спочатку була каламутною, а потім піщинки осіли на дно.
Дослід 3. «Очищуємо воду»
В одну ємкість налийте чисту воду, у другу – воду з сіллю, у третю – із крейдою, у четверту – з піском. Також приготуйте фільтри для очищення води: клаптик тканини, паперовий фільтр, фільтр-глечик для питної води, широкий бинт та ватний спонж. Кожну воду очистіть за допомогою різного фільтра – покладіть його в лійку та процідіть воду. Після кожної фільтрації поспостерігайте, як змінилася вода та що залишилося на фільтрі..
Дослід 4. «Веселка з мильної бульбашки»
Для експерименту нам потрібно: вода, цукор, засіб для миття посуду, ножиці, піпетка, соломка, мильна сфера.
Налийте у склянку води. Додайте 1 ст.л. цукру. Додайте 2 ст. л. засобу для миття посуду. Переріжте піпетку навпіл.
Зверніть увагу! Поверхня, на якій ви будете працювати, повинна бути чистою і рівною. Намочіть пальці в рідині і розітріть робочу поверхню. Занурте кінець піпетки у мильну рідину, надуйте напівсферу бульбашки на зволожувальній поверхні. Соломку занурте знову в розчин, спробуйте увійти всередину першої бульбашки і надути нову. Не поспішайте і намагайтесь видувати бульбашки всередині інших. У вас поступово утворюватиметься
«Цукрова» бульбашка буде триматися на поверхні довго через те, що на ній немає бруду.
3. Художньо-продуктивна діяльність (ліплення «Чашка»)
Запропонуйте дитині зліпити чашку з пластиліну за зразком та оздобити її візерунком
* * *
Група: спеціального призначення з ПОРА
Вихователь: Ляпота Л.В.
Дата:18.03.2020
Тема дня: «Дивовижні первоцвіти»
Завдання
Культура мовного спілкування:
1. Мовленнєва гра «Яка квітка?»
Завдання: Підсніжник – Який перший звук у слові? (п)
Це голосний чи приголосний звук? (приголосний, м’який)
Нарцис – Який перший звук у слові? Який це звук?
Фіалка ….
Тюльпан …
Фіалка ….
2. Пальчикова гра «Квіточки»
На галявині зростають
Квіточки маленькі.
(«Квіточка» - долоні разом, пальці розставити, крім мізинців та великих, вони торкаються один до одного)
Є рожеві, є червоні,
Жовті та біленькі.
Корінцями із землі
(«Коріння» - як «дерево», але руки опустити донизу)
П’ють вони водичку,
А нап’ються – підростуть,
(«Квітка» підростає, при цьому стати навшпиньки)
Стануть іще вищі.
3. Вивчіть разом з дитиною чистомовку
Малювала Лариса
Аквареллю нарциси,
А жоржини гуашшю
Малювала Наталя.
4. Перегляньте мультфільм «Мудрі казки. Квіти дружби» (YouTube Kids)
Запитання:
Ознайомлення з природнім довкіллям:
1. Під час прогулянки з дитиною спостерігати за найхарактернішими ознаками весни в природі, зокрема за весняними квітами.
Запитання: Кого називають первістками весни? (підсніжники, первоцвіти) Які весняні квіти ти бачив і знаєш? (проліски, тюльпани, крокуси, нарциси, мати-й-мачуха, фіалки, барвінок…
2. Обговоріть разом з дітьми народні прислів’я на прикмети:
* * *
Група спеціального призначення з ПОРА
Вихователь: Ковальчук О.В.
Дата: 17.03.2020р.
Тема дня: «Ми і весна»
Завдання
Мовлення:
1. Читання оповідання В.Сухомлинського «Клен зітхнув»
Старий клен усю зиму спав. Крізь сон чув завивання хуртовини й тривожний крик чорного ворона. Холодний вітер гойдав його віти, нагинав їх. Та ось одного сонячного ранку відчув старий Клен, ніби до нього доторкнулося щось тепле і лагідне. Прокинувся. А то до нього прилинув теплий весняний вітер.
- Годі спати, - зашепотів теплий Весняний Вітер. - Прокидайся, Весна наближається.
- Де ж вона – Весна? – запитує Клен.
- Ластівки на крилах несуть – каже теплий Вітер. Я прилетів із далекого краю, від теплого моря. Весна йде полями – заквітчалась квітами. А ластівки на крилах несуть барвисті стрічки.
Клен зітхнув, розправив плечі. Зазеленіли бруньки. Бо йде Весна-Красуня.
Запитання за змістом оповідання: Про кого розповідається в оповіданні? Що робив Клен цілу зиму? А що він чув крізь сон? Хто розбудив дерево? Про що розказав Вітерець Клену? Як описав Вітер Весну?
(Запропонувати дитині переказати оповідання).
2. Мовленнєва вправа «Скажи зі словом весняний»
Пограйте з дитиною в «весняні» слова, додайте до кожного слова прикметник «весняний» у потрібному роді та числі, наприклад:
(Місяць – весняний місяць; день – весняний день; сонце – весняне сонце; промені – весняні промені; небо – весняне небо; погода – весняна погода; дощик – весняний дощик; квіти – весняні квіти).
3. Дидактична гра «Закінчи речення»
Прочитайте дитині речення, запропонуйте добрати до нього останнє слово:
- Навесні сонце світить яскраво і… (ласкаво)
- У лісі з’явилися… (проліски)
- Птахи навесні поспішають… (до рідного краю)
- Багато змін відбулося… (в лісі)
- Дерева розпустили молоде… (листячко)
- Прилетіли перші… (птахи)
- У лісі чути…(струмочки)
4. Вивчіть з дитиною чистомовку
Сі-сі-сі – будьте впевнені усі.
Уть-уть-уть – зимові місяці минуть.
Не-не-не – засяє сонечко ясне.
Іх-іх-іх – обігріє нас усіх.
Ами-ами-ами – вже весна не за горами
Іти-іти-іти – весні радіють діти
Ки-ки-ки – і звірі, і пташки.
Ля-ля-ля – радіє матінка – земля.
* * *
Група: спеціального призначення з ПОРА
Вихователь: Ляпота Л.В.
Дата: 16.03.2020
Тема дня: «Рослини навесні»
Завдання
Математика:
Викладіть із ниток число10, запропонуйте дитині провести пальчиком по ниточці.
Порахуйте від 1 до 10, від 10 до 1.
Викладіть певну кількість кульок, меншу від 10, запропонуйте дитині викласти стільки кульок, щоб усього їх стало 10.
Обміняйтеся місцями з дитиною, гра повторюється, після чого дитина називає усі можливі варіанти складу числа 10 (1-9, 8-2, 7-3, 6-4; 5-5…).
Викладіть певну кількість предметів на один край столу, а на інший – більшу кількість. Запропонуйте дитині порахувати предмети та визначити яких більше, а яких менше і на скільки. Порадьте дитині зробити так, щоб предметів стало порівну.
Виконайте якийсь рух (наприклад: присядьте…), а дитині запропонуйте зробити це на один раз більше.
Ознайомлення з навколишнім:
Під час прогулянки поспостерігайте за сходами квітів на квітнику.
Запитання: Які квіти зійшли: багаторічні чи однорічні? (Багаторічні) Що з’являється першим: листочок чи квітка? Які весняні квіти ви знаєте? (підсніжник, крокус,пролісок, фіалка, тюльпан, нарцис….)
Художньо-продуктивна діяльність:
Відгадай загадку:
Я найперший зацвітаю синім цвітом серед гаю.
Відгадайте, що за квітка, бо мене не буде влітку (Пролісок)
Запропонуйте дитині за бажанням зліпити весняну квітку.
* * *
Група: спеціального призначення з ПОРА
Вихователь: Ковальчук.О.В.
Дата: 13.03.2020р.
Тема дня: «Весняні зміни в природі»
Завдання
Ознайомлення з природним довкіллям:
1. Переглянути мультфільм «Пори року-березень». Уроки тітоньки Сови.
Запитання: Які зміни в природі відбуваються в березні? Що скоро станеться з деревами, кущами? Які зміни принесе весна в світ рослин і тварин? Як ми можемо назвати весну ласкаво, лагідно?
2. Лічилка
Біля річки на лузі
Первоцвіт розквіта
А хто останній, друзі,
Той із кола виліта
3.Пальчикова гра «Початок весни»
Граки прилетіли – і загаласували:
«Скінчилась зима!» - всім деревам сказали.
Бурульки почувши це, плакати стали.
І сльози лили, аж поки роти не розтали.
4.Вірш М. Познанська «В гості йде вже весна»
Тепло стало у дворі,
Синє небо у горі.
Сонце промінь шле землі,
Прилітають журавлі.
Вже у лісі там і тут
Перші проліски цвітуть.
Кучерява запашна
В гості йде до нас весна!
(по можливості вивчити напам’ять)
Художньо-продуктивна діяльність:
Запропонуйте дитині намалювати акварельними фарбами малюнок
«Рання весна».