Група спеціального призначення для дітей з порушенням опорно-рухового апарату "Ластів'ятко"




* * *





* * *





* * *





* * *





* * *





* * *





* * *





* * *



Група: спеціального призначення з ПОРА

Вихователь: Ковальчук О.В.

Дата:19.03.2020

Тема дня: «Вода-чарівниця»

 

Завдання

 

Ознайомлення з природою

  1. Прочитайте вірш про значення води, по можливості вивчіть його з дитиною

Щоб полився дощик з неба,

Щоб росли усі дерева,

Щоб пливли всі кораблі,

Щоб варились киселі,

Щоб не було в нас біди –

Жить не можна без води!

Запитайте у дитини:

  • . Яку радість приносить людям вода? (Вода дарує людям відпочинок можна купатися у водоймах, кататися на водних лижах, на човнах тощо).
  • У чому полягає головна цінність води? (Вода потрібна всім для зростання і життя).
  • Де знаходиться вода в природі? (У річках, озерах, морях, криницях…)
  • Як ви вважаєш, чи скрізь вода однакова? (У природі є прісна і солона вода).
  • Які водойми є поблизу нашого дому? (припущення дітей)

2. Дослідницько-експериментальна діяльність 

Проведіть з дитиною досліди. Запропонуйте дитині визначити, які речовини розчиняються у воді, а які – ні

Дослід: 1. Насиплемо у склянку з водою ложечку цукру і ретельно перемішаємо. Куди подівся цукор? Він розчинився у воді. Скуштуйте воду. Яка вона?

Дослід 2. Насиплемо пісок у склянку води і ретельно розмішаємо. Чи розчинився пісок? Як ви про це дізналися? Пісок не розчинився, вода спочатку була каламутною, а потім піщинки осіли на дно.

Дослід 3. «Очищуємо воду»

В одну ємкість налийте чисту воду, у другу воду з сіллю, у третю із крейдою, у четверту з піском. Також приготуйте фільтри для очищення води: клаптик тканини, паперовий фільтр, фільтр-глечик для питної води, широкий бинт та ватний спонж. Кожну воду очистіть за допомогою різного фільтра покладіть його в лійку та процідіть воду. Після кожної фільтрації поспостерігайте, як змінилася вода та що залишилося на фільтрі..

Дослід 4. «Веселка з мильної бульбашки»

Для експерименту нам потрібно: вода, цукор, засіб для миття посуду, ножиці, піпетка, соломка, мильна сфера.

Налийте у склянку води. Додайте 1 ст.л. цукру. Додайте 2 ст. л. засобу для миття посуду. Переріжте піпетку навпіл.

Зверніть увагу! Поверхня, на якій ви будете працювати, повинна бути чистою і рівною. Намочіть пальці в рідині і розітріть робочу поверхню. Занурте кінець піпетки у мильну рідину, надуйте напівсферу бульбашки на зволожувальній поверхні. Соломку занурте знову в розчин, спробуйте увійти всередину першої бульбашки і надути нову. Не поспішайте і намагайтесь видувати бульбашки всередині інших. У вас поступово утворюватиметься

«Цукрова» бульбашка буде триматися на поверхні довго через те, що на ній немає бруду.

 

3. Художньо-продуктивна діяльність (ліплення «Чашка»)

Запропонуйте дитині зліпити чашку з пластиліну за зразком та оздобити її візерунком



* * *



Група: спеціального призначення з ПОРА

Вихователь: Ляпота Л.В.

Дата:18.03.2020

Тема дня: «Дивовижні первоцвіти»

 

Завдання

 

Культура мовного спілкування:

1. Мовленнєва гра «Яка квітка?»

Завдання: Підсніжник – Який перший звук у слові? (п)

Це голосний чи приголосний звук? (приголосний, м’який)

Нарцис – Який перший звук у слові? Який це звук?

Фіалка ….

Тюльпан …

Фіалка ….

 

2. Пальчикова гра «Квіточки»

На галявині зростають

Квіточки маленькі.

Квіточка» - долоні разом, пальці розставити, крім мізинців та великих, вони торкаються один до одного)

Є рожеві, є червоні,

Жовті та біленькі.

Корінцями із землі

(«Коріння» - як «дерево», але руки опустити донизу)

П’ють вони водичку,

А нап’ються – підростуть,

Квітка» підростає, при цьому стати навшпиньки)

Стануть іще вищі.

 

3. Вивчіть разом з дитиною чистомовку

Малювала Лариса

Аквареллю нарциси,

А жоржини гуашшю

Малювала Наталя.

 

4. Перегляньте мультфільм «Мудрі казки. Квіти дружби»  (YouTube Kids)

Запитання:

  • Чому посперечалися друзі? (бо не вміли правильно рахувати) 
  • Чому квіти опустили голівки? (від крику звірят)
  • Хто помирив друзів? (тітонька Ведмедиця)

 

Ознайомлення з природнім довкіллям:

1. Під час прогулянки з дитиною спостерігати за найхарактернішими ознаками весни в природі, зокрема за весняними квітами.

Запитання: Кого називають первістками весни? (підсніжники, первоцвіти) Які весняні квіти ти бачив і знаєш? (проліски, тюльпани, крокуси, нарциси, мати-й-мачуха, фіалки, барвінок…

 

2. Обговоріть разом з дітьми народні прислів’я на прикмети:

  • Від березневих дощів земля квітне.
  • Березень з водою, квітень з травою, а травень – з квітами.
  • З берези тече багато соку – літо буде дощовим

 



* * *



Група спеціального призначення з ПОРА

Вихователь: Ковальчук О.В.

Дата: 17.03.2020р.

Тема дня: «Ми і весна»

 

Завдання

Мовлення:

1. Читання оповідання В.Сухомлинського «Клен зітхнув»

Старий клен усю зиму спав. Крізь сон чув завивання хуртовини й тривожний крик чорного ворона. Холодний вітер гойдав його віти, нагинав їх. Та ось одного сонячного ранку відчув старий  Клен, ніби до нього доторкнулося щось тепле і лагідне. Прокинувся. А то до нього прилинув теплий весняний вітер.

-         ­Годі спати, - зашепотів теплий Весняний Вітер.  -  Прокидайся, Весна наближається.

-         Де ж вона – Весна? – запитує Клен.

-         Ластівки на крилах несуть – каже теплий Вітер. Я прилетів із далекого краю, від теплого моря. Весна йде полями – заквітчалась квітами. А ластівки на крилах несуть барвисті стрічки.

Клен зітхнув, розправив плечі. Зазеленіли бруньки. Бо йде Весна-Красуня.

Запитання за змістом оповідання:  Про кого розповідається в оповіданні? Що робив Клен цілу зиму? А що він чув крізь сон? Хто розбудив дерево? Про що розказав Вітерець Клену? Як описав Вітер Весну?

(Запропонувати дитині переказати оповідання).

2. Мовленнєва вправа  «Скажи зі словом весняний»

Пограйте з дитиною в «весняні»  слова,  додайте до кожного слова прикметник «весняний» у потрібному роді та числі, наприклад:

(Місяць – весняний місяць; день – весняний день; сонце – весняне сонце; промені – весняні промені; небо – весняне небо; погода – весняна погода; дощик – весняний дощик; квіти – весняні квіти).

3. Дидактична гра «Закінчи речення»

Прочитайте дитині  речення, запропонуйте  добрати до нього останнє слово:

-         Навесні сонце світить яскраво і… (ласкаво)

-         У лісі з’явилися… (проліски)

-         Птахи навесні поспішають… (до рідного краю)

-         Багато змін відбулося… (в лісі)

-         Дерева розпустили молоде… (листячко)

-         Прилетіли перші… (птахи)

-         У лісі чути…(струмочки)

 

4. Вивчіть з дитиною чистомовку

         Сі-сі-сі – будьте впевнені усі.

         Уть-уть-уть – зимові місяці минуть.

         Не-не-не – засяє сонечко ясне.

         Іх-іх-іх – обігріє нас усіх.

         Ами-ами-ами – вже весна не за горами

         Іти-іти-іти – весні радіють діти

         Ки-ки-ки – і звірі, і пташки.

         Ля-ля-ля – радіє матінка – земля.

 



* * *



Група: спеціального призначення з ПОРА

Вихователь: Ляпота Л.В.

Дата: 16.03.2020

Тема дня: «Рослини навесні»

 

Завдання

         Математика:

  1. 1.     Знайомство з числом 10 

        Викладіть із ниток число10, запропонуйте дитині провести пальчиком по ниточці.

Порахуйте від 1 до 10, від 10 до 1.

 

  1. 2.     Склад числа 10

   Викладіть певну кількість кульок, меншу від 10, запропонуйте дитині викласти стільки кульок, щоб усього їх стало 10.

         Обміняйтеся місцями з дитиною, гра повторюється, після чого дитина називає усі можливі варіанти складу числа 10 (1-9, 8-2, 7-3, 6-4; 5-5…).

 

  1. 3.     Дидактична гра «Порахуй та порівняй»

   Викладіть певну кількість предметів на один край столу, а на інший – більшу кількість. Запропонуйте дитині порахувати предмети та визначити яких більше, а яких менше і на скільки. Порадьте дитині зробити так, щоб предметів стало порівну.

 

  1. Дидактична гра «Зроби як я, але на 1 раз більше»

         Виконайте якийсь рух (наприклад: присядьте…), а дитині запропонуйте зробити це на один раз більше.

 

Ознайомлення з навколишнім:

         Під час прогулянки поспостерігайте за сходами квітів на квітнику.

         Запитання: Які квіти зійшли: багаторічні чи однорічні? (Багаторічні) Що з’являється першим: листочок чи квітка? Які весняні квіти ви знаєте? (підсніжник, крокус,пролісок, фіалка, тюльпан, нарцис….)

 

Художньо-продуктивна діяльність:

         Відгадай загадку:

         Я найперший зацвітаю синім цвітом серед гаю.

         Відгадайте, що за квітка, бо мене не буде влітку (Пролісок)

Запропонуйте дитині за бажанням зліпити весняну квітку.



* * *



Група: спеціального призначення з ПОРА

Вихователь: Ковальчук.О.В.

Дата: 13.03.2020р.

Тема дня: «Весняні зміни в природі» 

 

Завдання

Ознайомлення з природним довкіллям:

1. Переглянути мультфільм «Пори року-березень». Уроки тітоньки Сови.

Запитання:  Які зміни в природі відбуваються в березні? Що скоро станеться  з деревами, кущами? Які зміни принесе весна в світ рослин і тварин? Як ми можемо назвати весну ласкаво, лагідно?

 

2. Лічилка

Біля річки на лузі

Первоцвіт розквіта

А хто останній, друзі,

Той із кола виліта

 

3.Пальчикова гра «Початок весни»

Граки прилетіли – і загаласували:

«Скінчилась зима!» - всім деревам сказали.

Бурульки почувши це, плакати стали.

І сльози лили, аж поки роти не розтали.

 

4.Вірш М. Познанська «В гості йде вже весна»

Тепло стало у дворі,

Синє небо у горі.

Сонце промінь шле землі,

Прилітають журавлі.

Вже у лісі там і тут

Перші проліски цвітуть.

Кучерява запашна

В гості йде до нас весна!

(по можливості вивчити напам’ять)

 

Художньо-продуктивна діяльність:

Запропонуйте дитині намалювати  акварельними фарбами малюнок

«Рання весна».