Старша група "Капітошка"




* * *





* * *





* * *





* * *





* * *





* * *





* * *





* * *





* * *



Старша група «Б»

Вихователь: Заяц К. М.

Тема дня:  «Як досягати бажань»

 

Завдання

 

Мовленнєва діяльність

 

         1.Складіть з дітьми інтелектуальну карту до слова «бажання»:

- хто виконує бажання;

- що потрібно для виконання бажань;

- на скільки сильними можуть бути бажання.

         Скеровуйте думки дітей навідними запитаннями.

 

         2.Прочитайте дітям казку М.Пляцківського «Калоша».

         Обговоріть з дітьми наступні питання:

-       Бажання кого з персонажів можна назвати забаганками?

-       Хто з героїв визначив для себе бажання-мету.

-       Чого хотіла білочка?

-       Що було б, якби білочка не побачила калоші?

-       Як би вона досягла своєї мети?

-       Чи достатньо, на вашу думку, мати бажання, щоб воно здійснилося?

-       Як білочка планувала здійснити своє бажання – покупати білченя?

 

         3.Запропонуйте дітям уявити, що це їм треба покупати білченя. Допоможіть спланувати кроки до здійснення бажання. Символічно позначте кожен крок і розташуйте їх у вигляді сходинок (малюйте їх на аркуші паперу). Влаштуйте вправляння дітей в озвученні своїх бажань та формулюванні мети й плану здійснення бажання.

 

         4.Пограйте з дітьми у мовленнєву гру «Закінчи речення».

         Запропонуйте використати під час гри наступні слова: Я хочу…, Я вмію…, Я досягну…, Я знаю…“

         Спонукайте дітей пограти в жартівливу гру-імпровізацію.

-       Що було б, якби до нас прийшов крокодил?

-       Що було б, якби замість снігу падали цукерки?

         Спочатку діти мають скласти розповідь, а потім-показати це.

        

         Пізнавально-дослідницька діяльність 

         Запропонуйте дитині влаштувати чаювання. Подайте цю пропозицію,  як своє бажання влаштувати цікавий вечір для усієї родини.

         Обговоріть, що потрібно для чаювання: складіть план підготовки до цієї події. Попросіть дитину допомогти вам, наприклад, готувати печиво. Діти можуть нарізати тісто формочками та прикрашати його. Спонукайте дітей взаємодіяти під час спільної діяльності.

 



* * *





* * *





* * *





* * *



 

Старша "Б" група

Вихователь: Заяц  К. М.

Дата: 18.03.2020 рік

Тема дня:  Хочу бути здоровим.

 

Завдання

 

Здоров'язберігальна, рухова активність.

1. Ігрова вправа-перевірка.

Запропонуйте дітям перевірити:

-       Чи можеш ти рухати підборіддям?

-       Чи можеш зробити так, щоб коліна були вищими за підборіддя?

-       Чи можеш ти повзати так само швидко, як і ходити?

-       Чи сваришся ти, коли залишаєшся сам?

-       Що ти робиш, коли щось уявляєш?

 2. Запросіть дітей поміркувати:

-       Бути здоровим для людини – це мрія чи бажання? (Бажання)

-       Чи може бажання бути здоровим стати метою? (Здоров’я має бути метою не лише для хворої людини, але й для здорової, дбати про себе потрібно постійно).

-        Як  можна досягти такої мети? (Потрібно дотримуватися режиму дня, здорове харчування,  загартування, фізичні вправи).

-       А здорова людина  може бажати собі здоров’я? (Так).

 3. Перегляньте з дитиною м/ф «Охоронці здоров’я». (https://www.youtube.com/watch?v=E-u6ext-Zog). 

Обговоріть переглянуте. Запитайте у дитини, до яких висновків підвів її перегляд мультфільму.

 4. Складіть разом з дитиною маршрутну карту здоров’я.

На великому аркуші паперу намалюйте умовну доріжку, яка приведе до кінцевої мети – здоров’я. Запропонуйте дитині на доріжці намалювати те, що на її думку є важливим для збереження та укріплення здоров’я.

- Уяви, що ти рекламний агент. Презентуй свою «доріжку здоров’я».

 5. Запропонуйте дитині поміркувати, що робить людину здоровою? (Режим, здорове харчування, прогулянки, ….)

Спонукайте дітей озвучувати свої наміри щодо збереження та укріплення власного здоров'я: тепер я буду...

 6. Художньо-естетична діяльність.

  1. Прочитайте дітям казку М.Єршова."Горбоконик".

2. Запропонуйте намалювати кита змішуючи акварель з рідким милом.

  

3. Приготуйте з дітьми оздоровчий чай. Надайте пояснення або звертайтесь до досвіду дітей щодо лікувальних властивостей трав.

 



* * *





* * *



Старша група "Б"

Вихователь: Заяц К. М.

Дата:16.03.2020р

Тема дня:  Мрії, бажання, забаганки.

Завдання

 Мовленнєва діяльність.

1. Гра "Здогадки"

Запропонуйте дітям намалювати руками в повітрі свою мрію або своє бажання. Спробуйте здогадатися про що йшлося.

2.Мовленнєва вправа "Велике хотіння"

Ви розпочинаєте, а дитина продовжує Ваше речення.

"Я хочу, щоб у мене було багато..."

"Я хочу, щоб  мені подарували..."

"Я хочу завжди мати..."

Розпитайте у дитини про її відчуття, після озвучення своїх бажань. Уточніть, хто має допомогти дітям реалізувати бажання. Запропонуйте, використати фрази:

"Я мрію стати..."

"Я дуже хочу навчитися..."

"Я обов'язково буду..."

3. Запросити дітей до тематичної бесіди:

"Мрія і мета - це одне і те саме?"

- Для чого людині мета, мрія?

- Як говорять про бажання?

- Як говорять про мету?

(Людина вміє потерпіти, зачекати)

Розпитайте у дітей, хто має докладати зусилля, щоб досягти бажаного. Яке бажання легше виконати: мати, досягти, чи стати?

4. Прочитайте байку Федра "Відповідь"

Відповідь

Бойка

Одного разу маленьке курча запитало у великого півня:

- Чому у чаплі довгий дзьоб, а у мене зовсім маленький?

- Відчепись!

- Чому в зайця довгі вуха, а у мене навіть малесеньких немає?

- Не чіпляйся!

- Чому в кішки м'яка красива шубка, а у мене якийсь противний жовтий пух?

- Відійди, кажу! Замовкни!

- Чому навіть маленьке цуценя вміє вертіти хвостиком, а у мене ніякого хвостика немає!

- Та відчепись же ти! - гримнув на нього півень.

- Чому в цапка є ріжки, а у мене навіть поганих ріжків немає?

Перестань! Йди геть!

-Усе відчепись... геть... перестань! Чому всім маленьким дорослі відповідають на запитання, а ти ні, - пропищало курча.

-Тому що ти не запитуєш, а просто всім заздриш! - сердито відповів півень.   І це
була чиста правда.

 

Бесіда за змістом байки

- Що ви думаєте про бажання курчати?

- На хвилинку уявіть собі, що було б, якби всі бажання курчати здійснилися?

 (Довгий дзьоб, хутро як у кота, хвіст цуценя, ніжки козеняти.)

Художньо - естетична діяльність.

Запропонуйте дітям намалювати таку чудернацьку тваринку.

 



* * *



Група: старша «Б» 

Вихователь: Журенко Я. В.

Дата: 13.03.2020

Тема дня: «Грайся і навчайся»

 

Завдання:

 Мовленнєва діяльність «Гра, яка навчає»

 Пограйте у дидактичну гру «Розвідники». Завдання: дорослий називає щось, що має підказати дитині у кімнаті іграшку чи меблі, книжку чи посуд, що є частиною цілого (наприклад, жовтий довгий хвіст – іграшкова мавпа, металева ручка – чайник). В обмежений термін дитина має віднайти те, про що йдеться.

 

Проведіть мовленнєву гру «Майстерня». Запропонуйте попрацювати над складанням механізмів та обладнання. Нагадайте про важливість кожної деталі. Попросіть пригадати усі елементи, без яких механізм не працюватиме. Треба скласти човен, автомобіль, валізу, стілець, книжкову полицю. Після гри уточніть, яких умінь і знань потребувала ця гра.

 Створіть ігрову ситуацію та організуйте з дитиною Бюро прогнозів. Уточніть, що прогнози – це припущення, передбачення. Для них важливі слова «якщо» і «якби». Запропонуйте швидко продовжити речення:

Якщо папір згорить, то…;  

Якщо поллєш дерево, то…;

Якщо тобі шість років, то…;

Якщо йде дощ, то…;

Що буде, якщо зникнуть усі іграшки?

Наполягайте, щоб варіантів було багато.


 Промовляння чистомовок:

Ла, ла, ла — Алла дівчинка мала.

Ло, ло, ло — усю землю замело.

Лу, лу, лу —  бачу ластівку малу.

Ле, ле, ле — лисеня мале.

Ли, ли, ли — ми в садочок ішли.

Лі-лі-лі — прилетіли журавлі.

Ал, ал, ал — поспішаємо на бал.

Ол, ол, ол — забиваю гол.

Ел, ел, ел — їсть сіно осел.

Ил, ил, ил — на підлозі пил.

 

Художньо-естетична діяльність:

          Предметне малювання «Квіти весни у декоративній вазі».

    Попередня підготовка: спостереження за весняними квітами, перегляд картин із зображенням квітів.

    Матеріали: простий олівець, фарби акварельні/гуашеві, альбом, пензлик, стакан для води, зразки картин із зображенням квітів.

        

Обговоріть такі питання:

Які ігри сподобалися найбільше?

Як ти переконався/ переконалася, що гра також може бути корисною для пізнання?

Переконайте дитину, що навчання дуже схоже на гру і є цікавим.