Інтернет безпека для наших малят



 

Діти та гаджети: правила здорового розвитку в сучасному світі

       Безперечним є той факт, що розвиток маленької людини в сучасному світі неможливий без сучасних пристроїв - радіо та відео няні, смартфонів і телефонів, планшетів і ноутбуків, а ще смарт-годинників і навігаторів. Кожен пристрій має свої особливі властивості, який при правильному використанні може мати позитивний вплив на розвиток людини. Для забезпечення технічної безпеки щодо телефонів, необхідно підібрати найбільш безпечний телефон для дитини, рівень SAR якого найменший.

       Однак до негативного впливу гаджетів відноситься не тільки випромінювання, при неправильному дозуванні екранного часу і неадекватному його розподілі, використання гаджетів може негативно впливати на нервову систему, зір, сприяти ожирінню і неправильному обміну речовин. Отже, треба знати і дотримуватися певних правил використання цифрових гаджетів, розроблених медичними працівниками та науковими дослідниками.

10 правил використання гаджетів дітьми

  1.   Найперше і найголовніше правило - це показувати правильний приклад своїм дітям. Якщо дитина постійно бачить свою матір або батька з телефоном або планшетом, то ніякі розповіді та доводи про те, що це може бути шкідливо для його організму не допоможуть. Дитина свідомо і несвідомо копіює поведінку найближчих дорослих. Це природа, це інстинкти.
  2.   Відкривати дитині світ нереальних ігор можна тільки тоді, коли вона психологічно готова відрізняти справжню дійсність від нереального світу. Таке усвідомлення у всіх відбувається в своєму віці, але ніяк не раніше 2-х років. У будь-якому випадку, спочатку необхідно навчитися бігати і стрибати в реальному світі, і тільки потім починати цим займатися на комп'ютері.
  3.   Американські педіатри стверджують, що мобільні телефони і планшетні комп'ютери, як і весь той віртуальний світ, який відкривається разом з ними, буде мати позитивний вплив на розвиток дитини тільки в тому випадку, якщо відкривати його діти будуть разом з батьками, через спілкування і діалог.   Дитину цікавить космічна тематика? Вона задає багато питань про нашу галактику, космічні кораблі і чорні діри? Спільний перегляд науково-пізнавальних роликів однозначно матиме виключно позитивний вплив. А після перегляду мультфільмів, наприклад, корисним буде попросити дитину розповісти про її улюблених героїв, сюжетну лінію і запитати, чи все їй було зрозуміле в переглянутому мультику.
  4.   Дітям дозволено проводити біля будь-яких екранів сучасних гаджетів (будь то комп'ютер, телевізор, планшет або телефон) тільки дві години на добу. Більше - реально шкідливо для очей і не тільки. Крім того, ці дві дозволені медиками години краще розбити на кілька прийомів. Ідеально - не більше 20 хвилин поспіль.
  5.   Якщо дитина погано засинає і спить ночами, варто обмежити «споживання» гаджетів у другій половині дня. Краще привчити дитину читати книгу перед сном, ніж дивитися мультик. Спочатку книги читаються з батьками, а навчившись читати самостійно, дитина в задоволення буде читати перед сном свій улюблений жанр.
  6.   Коли Ви купуєте дитині її перший мобільний телефон, вибирайте найпростішу модель і вчіть використовувати його тільки за призначенням - для реального спілкування з реальними людьми. Не зайвим буде купити корисні мобільні аксесуари, щоб максимально убезпечити свою дитину. До слова, спілкування через навушники значно зменшує негативний вплив телефону.
  7.   Вибираючи розвиваючі програми для дітей, звертайте увагу на розробника. Багато ігор та програм розробляються разом з дитячими психологами та педагогами, або ж проходять процес їх схвалення. Завжди варто віддавати перевагу якісному контенту. Багато дитячих програм не тільки розважають, але й допомагають тренувати логіку, пам'ять і спостережливість, запам'ятовувати правила граматики, вчити таблицю множення, англійський алфавіт тощо.
  8.   Реєструватися в соціальних мережах дітям дозволяється, починаючи з 12 років.
  9. Варто вчити дітей тому, що у кожного гаджета є свій час і місце, більш того, що є місця в будинку, які завжди «вільні» від сучасних екранів. Наприклад, якщо Ви з дитинства привчите дітей, що сімейні обіди і вечері - це не місце для перегляду телевізора, то будучи самостійними дорослими, вони не їстимуть перед екраном, а значить (швидше за все) не страждатимуть проблемами, які пов'язані з лишньою вагою.
  10.   Щоб комп'ютерні ігри та соціальні мережі не стали залежністю, важливо з самого раннього дитинства залучати дитину до різних цікавих занять - рухомим командним іграм, доганялкам, катанню на велосипеді і роликах, різних гуртках і «вуличним» видам спорту. Наявність справжнього хобі буде запорукою екранної безпеки в майбутньому.

       Крім того, дорослим необхідно знаходити час на своїх дітей, щоб тим завжди було цікаво відправитися з мамою на улюблену прогулянку в парк, або з татом на чоловічу риболовлю. Тільки істинний інтерес дорослих може направити розвиток дітей в потрібне русло і використовувати гаджети з розумом і на користь. А це завжди складніше, ніж сунути однорічному малюку планшет з розвиваючою грою для дітей від 6 місяців і зайнятися необхідними справами. Однозначно, є над чим подумати кожному ...

 

Поради для турботливих батьків

«Як вперше знайомити дитину з комп’ютером»


1. Ознайомлення дитини з комп'ютером повинне відбуватися під керівництвом фахівця, що обізнаний з можливими негативними наслідками (з комп'ютерною залежністю). Якщо немає такої можливості, батькам варто підвищити свою компетентність знання комп'ютера. Добре коли, принаймні, один з батьків орієнтується в можливостях нової техніки, знає, що корисного можна одержати від неї для розвитку дитини, щоб направити її комп'ютерну діяльність у потрібне русло.

2. Батьки повинні знати ознаки комп'ютерної залежності й уміти відслідковувати її появу. Керуючись набором цих ознак, час від часу варто придивлятися до стану дитини.

 3. Батьки повинні допомогти дитині крок за кроком розвивати самоконтроль, виховувати внутрішню волю, щоб надалі дитина відчувала себе хазяїном комп'ютера, а не навпаки. Із цією метою необхідно навчити її планувати тривалість комп'ютерної діяльності. Для цього можна, наприклад, запропонувати дитині регулярне виконання таких вправ: призначити собі строк закінчення гри, по завершенню якого, незалежно від етапу гри, обов'язково виключити пристрій; заздалегідь визначити початок роботи на комп'ютері й включити його тільки тоді, коли цей момент настане.

4. Періодично проводити роз'яснювальну роботу про шкідливість надмірного захоплення комп'ютером, про те, що віртуальна реальність - це не життя, це лише паралельний процес, продовжувати вчити сприймати комп'ютер як засіб для здійснення власної творчості. Це може бути: малювання за допомогою комп'ютерних програм, заняття фотографією, літературна діяльність, робота з різноманітними пізнавальними системами, програмування й т.п.

5. Завжди потрібно обмовляти час гри дитини на комп'ютері й точно зберігати ці рамки. Кількість часу потрібно вибирати виходячи з вікових особливостей дитини. Наприклад, до 5 років не рекомендується дитину допускати до комп'ютера, не варто заважати дитині пізнавати світ поступово й без втручання штучного інтелекту. А вже починаючи з 5 до 7 років дитині можна починати знайомити з комп'ютером, але бажано не більше 2 годин у день і не підряд, а по 15 - 20 хв. з перервами. При цьому треба пояснити дитині, що реальне життя й герої комп'ютерних ігор - дві різні речі, не сумісні між собою. З 7 років дитина може самостійно відрізнити віртуальний образ гри від реального.

6. Категорично забороняється грати в комп'ютерні ігри перед сном. 

 

Скільки часу можна проводити дитині за комп'ютером?

Умовно безпечний час, який може проводити дитина за комп’ютером (у хвилинах), можна обчислити, помноживши кількість років, що виповнилися дитині, на два. Наприклад, якщо їй десять років, то для неї умовний безпечний час складає 20 хвилин. Після цього обов’язково має бути перерва не менше ніж на 1 годину. Вибір напряму розвитку дитини, звичайно ж, стоїть за батьками, їм вирішувати: грати їхнім дітям у комп’ютерні ігри чи ні, але ще раз хочеться звернути увагу на те, що живе, довірливе, дружнє спілкування з дітьми ніколи не замінить комп’ютер.

Пам’ятайте, що використання комп’ютера дитиною будь-якого віку повинно супроводжуватися постійною увагою і супроводом батьків. Тільки постійний контроль, довірливі стосунки між дитиною і батьками зможуть забезпечити виховання критичності мислення і можливість усвідомлення корисної та негативної інформації.

 

 Поради з інтернет-безпеки

 

якщо вашій дитині від 5 до 7 років

 

У дошкільному віці найважливішою потребою дитини є спілкування, завдяки якому вона засвоює соціальний досвід. Стосунки з дорослими та однолітками формують особистість. Спілкування відіграє важливу роль у житті дитини, адже саме так вона набуває досвід співпраці, взаєморозуміння і формує повагу до інших людей.

Потреба в зовнішніх враженнях сприяє розвитку пізнавальних здібностей та уяви. Діти цього віку намагаються виявляти самостійність і розширювати знання про оточуючий світ. Задаючи нескінченні питання, дитина, перш за все, хоче чути відповіді на них. Неуважне ставлення з боку дорослих може стати причиною появи впертості, неслухання і негативізму. Тому якщо ви не хочете, щоб важливу інформацію дитина дізналася з неперевірених джерел (у тому числі, з Інтернету), приділяйте більше уваги своїй дитині.

Провідною діяльністю дошкільників є гра. Саме тому діти дуже люблять грати, зокрема, в комп’ютерні ігри. Незважаючи на користь ігор, особливо розвивальних та навчальних, слід пам’ятати, що частка розважальних ігор у житті дитини не повинна переважати, оскільки це може викликати нерівномірність розвитку, затримку формування готовності до навчання і навіть спричинити комп’ютерну залежність.

У дошкільному віці дитина засвоює правила поведінки і вчиться оцінювати власні вчинки та дії оточуючих крізь призму моральних норм, що формуються у спілкуванні з дорослими. Саме цей період є найважливішим для навчання правилам поведінки і безпеки в Мережі. При цьому слід пам’ятати, що, незважаючи на знання певних правил, діти можуть порушувати їх, тому необхідність батьківського контролю для дітей молодшого віку дуже висока.

Маленькі діти повинні виходити в Інтернет лише під наглядом дорослих ще й тому, що їм потрібна допомога в навігації під час пошуку сайтів і при спілкуванні.

Для підвищення он-лайн безпеки Вашої дитини:

• створіть список вибраного з адресами перевірених сайтів;

• навчіть дитину правилам конфіденційності і поведінки в Мережі;

• роз’ясніть дитині те, для чого і як правильно створювати «ніки». Придумайте разом з дитиною «нік», у якому не міститься особиста інформація про неї, і безпечний пароль;

• розкажіть дитині, що в Мережі люди можуть видавати себе за кого завгодно, тому слід ставитися обережно до нових віртуальних знайомих і в жодному разі не повідомляти їм будь-яку особисту інформацію;

• використовуйте пошукові сервіси, призначені спеціально для дітей;

• створіть спеціальне робоче середовище для дитини з обмеженим списком дозволених сайтів;

• використовуйте спеціальне сучасне програмне забезпечення для контролю ресурсів, що відвідує ваша дитина;

• користуйтесь програмами батьківського контролю;

• користуйтесь інформаційними фільтрами;

• використовуйте засоби блокування небажаного контенту;

• виключіть можливість використання дитиною служб миттєвого обміну повідомленнями, електронної пошти та чатів;

• не дозволяйте дитині користуватися голосовими службами для взаємодії з товаришами по мережевим іграм;

• навчайте дитину відрізняти правду від брехні;

• проявляйте зацікавленість до віртуального життя дитини і не ігнорируйте запитання, що вона ставить. якщо не знаєте відповідей на якісь запитання, можете спільно пошукати їх в Інтернеті;

• хваліть дитину, якщо вона чинить правильно, і спокійно роз’яснюйте, що потрібно робити і як себе вести, якщо вона помиляється;

• довірливі стосунки дозволять вам вжити своєчасних заходів у випадку виникнення ситуації,