Методичне забезпечення організації фізкультурно-оздоровчої роботи в ДНЗ


Педагоги та медики дошкільного навчального закладу працюють в інтегрованій системі фізкультурно-оздоровчої роботи, що вимагає оптимізації рухового режиму, основу якого становлять:

- щоденні заняття з фізичної культури (Вихователь фізичного виховання Василенко О.В. поряд з традиційними заняттями використовує новітні технології: евритмію, аеробіку, шейпінг, елементи театру фізичного виховання М. Єфіменка, заняття за схемами. Підвищенню ефективності занять сприяє: урізноманітнення їх типів, зокрема відповідно вимог часу проведення інтегрованих занять, варіювання різних методів організації виконання основних рухів, використання нетрадиційного обладнання, атрибутів.)

- ранкова гімнастика;

- рухливі ігри змагального та естафетного характеру, атракціони, спортивні ігри та забави, ігри з елементами спортивних вправ;

- гігієнічна гімнастика після денного сну;

- самостійна рухова діяльність дітей;

- спортивні змагання (літні та зимові олімпіади);

- фізкультхвилинки, фізкультпаузи, динамічні паузи, хвилинки релаксації проводяться з метою поновлення працездатності дітей під час занять, що потребують великої розумової діяльності;

- психогімнастика;

- пішохідні переходи (1 раз на тиждень);

- спортивні розваги (2-3 рази на місяць);

- портивні свята (2-3 рази на рік);                     

- Дні здоров’я (щомісячно), метою яких є охоплення всіх дітей групи різними формами фізичного виховання.

 

Свято триває протягом усього дня. Розпочинається воно урочистим відкриттям, загальною ранковою гімнастикою, продовжується фізкультурними розвагами, заняттями з валеології, частуванням вітамінними стравами та чаями з лікарських трав, естафетами, іграми під час прогулянок. 100% дітей охоплюються в цей день різноманітними заходами фізкультурно-оздоровчої та лікувально-профілактичної спрямованості;

 

- турпоходи (двічі на рік, восени та влітку). Всі діти старшого дошкільного віку беруть в них участь, долаючи частину шляху автобусом, а другу – пішки. Під час походу дошкільнята знайомляться  з туристичним обладнанням, основами орієнтування на місцевості, правилами поводження у природі. На привалі організовуються спортивні ігри: футбол, городки, теніс, змагання, музичні хвилинки, екологічні експедиції.

 

Педагоги дошкільного закладу сумлінно ставляться до дотримання правил техніки безпеки та запобігання дитячого травматизму під час різних форм роботи з фізичного виховання.

Безпека дітей та запобігання травматизму в дошкільному закладі реалізується через систему інформаційних та навчальних заходів. Постійно здійснюється контроль за станом обладнання на дитячих майданчиках та в групових приміщеннях згідно санітарно-гігієнічних вимог.

 

Нестандартне фізкультурне обладнання урізноманітнює способи та форми організації діяльності дошкільнят на заняттях з фізкультури, надає їм більшої динамічності, сприяє створенню гарного емоційного настрою дітей.

    Підвищенню інтересу до питань фізичного виховання дітей та здорового способу життя сприяє активна участь батьків вихованців та відомих спортсменів. 

Приємною подією для дошкільнят та педагогічного колективу став візит відомих олімпійських чемпіонів з плавання Дениса Силантьєва та Яни Клочкової, які були активними учасниками спортивних змагань.

Незабутні враження залишились у дошкільнят після участі у майстер-класі з плавання проведеного олімпійськими чемпіонами.