Звіт про роботу завідувача в 2019-2020 навчальному році


 

          В 2019 – 2020 навчальному році в дошкільному навчальному закладі № 21  працювало 19 груп (вальдорфська група  – 1, групи спеціального призначення – 2 (для дітей з порушенням опорно-рухового апарату та для дітей з порушенням мовлення), групи загального розвитку – 14, групи переддошкільного віку – 2.

         Списковий склад дітей дошкільного закладу становив на початок навчального року 400 дітей.   

В дошкільному навчальному закладі згідно штатного розпису (станом на 1 вересня 2019 року) працювало 40 педагогів, з них: завідувач,   2 вихователя-методиста,  практичний психолог, соціальний педагог, дефектолог, вчитель-логопед, 4 музичних керівника, вихователь англійської мови, фізичного виховання, вихователь групи інтенсивного інтелектуального розвитку, 26 вихователів груп; 39 чоловік технічного персоналу, 4 медичні сестри.

Вищу освіту мають 38  педагогів, вищу базову – 1.

 У 2019-2020 навчальному році педагогічний колектив працював над вирішенням завдань:

-       консолідування зусиль на організацію сучасного освітнього простору орієнтованого на якісне проживання дошкільного дитинства;

-       створення сприятливих умов комунікативно-мовленнєвого розвитку дитини дошкільного віку як компетентної, відкритої до спілкування особистості;

-       формування психологічної зрілості, життєвих компетентностей та готовності до навчання в Новій українській школі старшого дошкільника шляхом реалізації діяльнісного підходу;

-       впровадження інноваційно-конструктивної співпраці з батьківською громадою на засадах педагогіки партнерства.  

Відповідно рішення педагогічної ради від 30 .08.2019 року освітня діяльність в дошкільному навчальному закладі здійснювалась: в групах раннього віку –  за програмою розвитку дітей від пренатального періоду до трьох років «Оберіг»; в молодших, середніх, старших групах та групах спеціального призначення –  за програмою розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля»; в вальдорфській групі – за програмою «Стежина»; в старших, середніх – за програмою розвитку дитини старшого дошкільного віку «Впевнений старт»; в групах спеціального призначення – за корекційною програмою розвитку дітей дошкільного віку з порушенням опорно-рухового аппарату та порушенням мовлення, в старшій  групі «А» – за парціальною програмою «Дошкільнятам – освіта для сталого розвитку».

В грудні 2019 року центром професійної експертизи ІМЦ закладу, до складу якого увійшли педагоги вищої кваліфікаційної категорії, проводилось моніторингове дослідження індивідуальних досягнень  дошкільників. Результати моніторингу обговорювалися на виробничій нараді.

Через карантин, що розпочався 12.03.2020 року, обстеження на визначення рівня психологічної  готовності старших дошкільників до навчання у школі проводилося лише у листопаді 2019 року.

Всього обстежено 118 дітей (вихователі Повознікова Л.В., Дуброва Т.В. (старша «А»); Заяць К.М., Журенко Я В. (старша «Б»); Корінець Т.В., Боднар Ю.М.(старша «В»); Ляпота Л.В., Ковальчук О.В.(група спец.призначення з ПОРА); Мельник Л.М., Підлісна Ю.А.(Вальдорфська група), Христик Г.В., Кічковська Н.М. (група спец.призначення з ПМ)).

Діагностика дошкільників проводилась за тестом Ю.Гільбуха «Готовність до школи». Результати: 21% (24 дитини) мають високий рівень, 77% (91 дитина) – середній рівень, 2% (3 дитини) – низький рівень готовності до навчання у школі.

В березні – травні 2020 року освітня робота здійснювалась дистанційно. На сайті дошкільного навчального закладу відповідно віку дітей розміщувалися завдання згідно програми, за якою працювала кожна група зокрема.

Здоров‘я і фізичний розвиток дітей, створення здоров‘язберігаючого освітнього простору залишались найголовнішим пріоритетом у роботі колективу закладу.

В дошкільний навчальний заклад поступали діти, у яких немає відхилення у графіку щеплень за віком.

Протягом року продовжували роботу фізіотерапевтичний, масажний кабінети.

Упродовж  вересня – грудня 2019 року було відпущено фізіотерапевтичні процедури: інгаляції – 71, люголізація горла –138.

З метою недопущення спалахів та групових вогнищ захворюваності на гострі респіраторні вірусні інфекції у дошкільному  навчальному закладі проводилися протиепідеміологічні заходи, що дало змогу уникнути масових захворювань.

         Кількість випадків захворювання за шість з половиною місяців функціонування дошкільного закладу –  568, відвідування дітей по групам становило: групи переддошкільного віку – 38%, групи для дітей дошкільного віку – 57% (найкраще відвідували дитячий садок діти групи спеціального призначення для дітей з порушенням мовлення – 69%).

Важливою  складовою збереження та зміцнення здоров’я дітей є оптимальний, збалансований раціон  харчування.

Організації харчування у дошкільному навчальному закладі приділялася велика увага. В установі працювала Рада по харчуванню, що дало змогу  забезпечити контроль за дотриманням вимог нормативних документів щодо організації харчування в дошкільних навчальних закладах. Харчування дітей здійснювалося відповідно до норм харчування та примірного меню, затвердженого управлінням Держпродспоживслужби.

За звітний період на харчування дітей витрачено коштів: батьківські кошти – 413085.00 грн., кошти з міського бюджету – 421509.00 грн. Протягом  вересня – лютого 2019 – 2020 н.р.  діти отримали  : фрукти – 2059,0 кг, овочі – 6444,0 кг, м‘ясних продуктів – 2618,0 кг, риби – 2208,0 кг, молочні продукти – 7844,0 кг, круп – 1658,0 кг, хлібобулочні вироби –2371,0 кг , сік – 120,0 л, масло – 530,0 кг.

В дошкільному закладі налагоджено дієтичне харчування дітей. За призначеннями лікарів-педіатрів протягом року дієтичне харчування отримувало троє дітей.

Протягом звітного періоду управлінням Держпродспоживслужби проведено: позапланове відбір проб харчових продуктів (вересень), паспортизація харчоблоку ДНЗ (січень), планова комплексна перевірка організації харчування в дошкільному навчальному закладі (лютий). За наслідками перевірок порушень не виявлено.

З метою поліпшення виховання, соціального захисту та матеріальної підтримки становища дітей пільгових категорій в дошкільному закладі працювала комісія з охорони дитинства (голова Гонківська І.Т.).

Комісією створено банк даних дітей різних категорій (кількість дітей пільгових категорій – 44), розроблено план роботи, відповідно до якого проводились заходи щодо надання допомоги дітям пільгових категорій. 29 дітей з багатодітних сімей були звільнені від плати за харчування на  50%. Діти-сироти, інваліди та малозабезпечені, а також діти, потерпілі внаслідок аварії на ЧАЕС, діти-переселенці та діти, батьки яких є учасниками АТО за програмою мера міста М. Сімашкевича отримували безкоштовне харчування (15 дітей).

У садку працювала група для дітей з порушенням опорно-рухового апарату (вихователі – Ляпота Л.В., Ковальчук О.В.). Наповнюваність групи становила 14 дітей. Протягом року щоденно проводились заняття лікувальної фізкультури, масаж за графіком.

Групу спеціального призначення для дітей з порушенням мовлення відвідувало 23 дитини (вихователі – Кічковська Н.М., Христик Г.В.). Вчителем-логопедом Антонюк Н.С. проводилась корекційна робота, за наслідками якої у

67 % дітей, яким надавалась логопедична допомога, порушення мовлення виправлено.

         Форми методичної роботи, які проводилися відповідно річного плану, сприяли удосконаленню педагогічної компетентності, зростанню професійної майстерності педагогічного колективу: педагогічні ради, семінари-практикуми, консультації.

         Протягом навчального року проведено 4 педагогічні ради на теми відповідно напрямків роботи ДНЗ.

Під час семінарів-практикумів, методичних годин педагоги вдосконалювали професіоналізм в питаннях сучасного формату ігрової діяльності дошкільників (жовтень); квест-технології в контексті упровадження діяльнісного, компетентнісного та ігрового підходів до освіти (січень); організації життєдіяльності вихованців відповідно вимог освітньої програми «Впевнений старт» для дітей середнього та старшого дошкільного вік (вересень); різноманітності форм групової взаємодії дошкільників (жовтень); навчання дошкільників математиці (грудень); партнерської взаємодії педагога і дошкільника» (березень).

         Означені вище форми роботи проведено в інтерактивному режимі спілкування, що сприяло активній співпраці усіх педагогів у вирішенні актуальних педагогічних проблем.

         В вересні 2019 року та січні 2020 року організовано та проведено конкурси педагогічної майстерності: експрес-виставка «Ігровий простір – мозаїка творчих ідей», педагогічної майстерності «Вихователь року».

         Колектив дошкільного закладу взяв активну участь у міських конкурсах, зокрема: відеороликів «Заклад дошкільної освіти – це …» (вересень 2019р., І місце), мультимедійних посібників «English for children» (вересень 2019р., ІІ місце), конкурс проектів серед вихователів-початківців «Нове коло» захист проектів «Автограф фахівця – стіни, що говорять», листопад 2019 р., (вихователі Михалкіна І.О., Пирогівська І.В, ІІ місце); конкурс «Розкажи про вакцинацію так, аби тебе почули», (січень медична сестра Гонківська Н.М., І місце), конкурс педагогічної майстерності «Вихователь року», лютий 2020 р., (вихователь Боднар І.В., ІІІ місце).

        На щорічній міській виставці педагогічних ідей та інновацій «Педагогічна палітра дошкілля 2020» педагоги закладу представили ряд творчих надбань та отримали призові місця за наступні роботи:

-       «Повноцінний фізичний розвиток дітей раннього віку засобами рухової діяльності» (методичний посібник)», вихователь Круглецька М.М., І місце у номінації «Здоров’язбережувальна компетенція»;

-       «Формування у дошкільників здорового способу життя у форматі педагогіки партнерства» (методичний посібник)», вихователь Ляпота Л.В., вчитель-дефектолог Олійник О.М., І місце у номінації «Співпраця з сім’єю»;

-       «Веселка», хрестоматія для дітей старшого дошкільного віку відповідно програми «Дошкільнятам – освіту для сталого розвитку»», вихователі Повознікова Л.В., Дуброва Т.В., ІІ місце у номінації «Дитина у світі культури»;

-        «Комп’ютерна гра, як засіб навчання і виховання дітей дошкільного віку» (методичний посібник), вихователь Михалкіна І.О., ІІІ місце у номінації «Інноваційний проект в організації освітнього процесу».

-       «Збірник психотерапевтичних казок», практичний психолог Євчук Л.М., у номінації «Соціально-психологічний супровід освітньо-виховного процесу»;

-        «Організація трудової діяльності в природі як складова формування природничо-екологічної компетентності дошкільників» (методичний посібник вихователь Гораш Т.П., у номінації «Господарсько-побутова діяльність».

За результатами обласної педагогічної виставки «Освіта Хмельниччини на шляхах реформування» у 2019 році у номінації «Дошкільна освіта» відзначено та занесено до картотеки творчих здобутків педагогічних працівників дошкільних навчальних закладів методичні посібники: «Партнерська взаємодія закладу дошкільної освіти з батьківською громадою: шляхи оптимізації та досвід» (вихователь-методист Онищук О.І., вихователь Кібліцька Є.М., І місце), «Психологічний супровід розвитку здібностей дитини в умовах роботи закладу дошкільної освіти» (практичний психолог Євчук Л.М., І місце), «Схильності, задатки, здібності: творчість дитини у фокусі вальдорфської педагогіки» (вихователь-методист Гонківська І.Т., вихователь Підлісна Ю.А., ІІ місце), «Мовленнєво-ігрова діяльність як засіб корекції мовленнєвого розвитку дітей дошкільного віку» (вихователь Кічковська Н.М., ІІ місце), «Формування правильної постави та профілактика плоскостопості у дітей дошкільного віку» (вихователі Ковальчук О.В., Ляпота Л.В., ІІ місце).

З огляду на необхідність надання методичної допомоги вихователям-початківцям та формування їх професійної компетентності упродовж навчального року продовжила свою роботу майстерня вихователя-початківця «Входження в професію – педагогіка від А до Я». Досвідченими педагогами закладу для вихователів-початківців у вересні проведено майстер-класи з використання інноваційних технологій в освітньому процесі.

У 2019-2020 навчальному році педагоги дошкільного закладу продовжили запровадження елементів вальдорфської педагогіки у сучасний освітній процес. З метою запровадження досвіду вальдорфського виховання серед дошкільних закладів міста працювала педагогічна школа Р.Штайнера (за планом, керівник вихователь-методист Гонківська І.Т.). Вихователі вальдорфської групи та керівник педагогічної школи поділилися досвідом організації різних форм роботи у вальдорфській групі: організації вільної гри, проведення рухливих ігор, мистецьких видів дитячої діяльності, створення ігрового середовища за вальдорфськими стандартами. Навчання відбувалося дистанційно.

        Психологічною службою дошкільного закладу з метою підвищення ефективності педагогічного процесу, захисту психічного здоров’я і соціального благополуччя усіх його учасників упродовж навчального року організовано й проведено: психологічну валізу «Формуємо батьківську команду», (вересень);

педагогічний тренінг «Профілактика стресів у педагогічній практиці», (жовтень); лекцію з елементами тренінгу «Назустріч змінам», (грудень); методичний практикум з елементами тренінгу «Профілактика жорстокого поводження з дітьми», (січень); психологічну панораму «Як взаємодіяти з дитиною з проблемами в поведінці», (лютий);

         Забезпеченню високого рівня підготовки до шкільного навчання та здійснення наступності між дошкільною та початковою ланками освіти сприяла робота ради по здійсненню зв’язку між дошкільним закладом та школою (протягом року, відповідно плану, голова ради – соціальний педагог Андріяш О.М.).

        Одним із пріоритетних напрямів діяльності педагогічного колективу закладу є налагодження взаємодії родинного та суспільного виховання,  залучення батьків до створення належних умов успішної організації життєдіяльності та розвитку дітей у дошкільному закладі. З цією метою організовано й проведено:

–       загальносадові батьківські збори  «Дитячий садок та сім’я: аспекти взаємодії щодо формування різнобічно розвиненої особистості, майбутнього громадянина України» (вересень); день групи «Садочкова вітальня» для батьків середніх груп (грудень);

–             майстер-класи: «Світло ліхтарика навіть в пітьмі, тепло дарує тобі і мені», (вихователі Мельник Л.М., Підлісна Ю.А., листопад), «Новорічні сюрпризи своїми руками», (вихователь Гораш Т.П., грудень), «Чарівні перетворення з шкарпетки», (вихователь Пастух О.М., грудень), «Ознайомлення з паперовим мистецтвом, вироби в стилі Tunnel book» (вихователь Михалкіна І.О., лютий);

–                    тренінг «Відкриваємо клуб Дружньої Команди Супербатьків», (вихователь Горчинська І.В., листопад);

–                    творча вітальня «День народження – свято особливе». (вихователі Заяц К.М., Журенко Я.В., жовтень);

–           семінар-практикум для батьків «Пальчиковий ігротренінг» (вихователь Круглецька М.М., лютий).

Методичною службою дошкільного закладу спрямовано діяльність педагогічного колективу на розвиток творчої особистості, сприяння обдарувань та здібностей малят. У 2019-2020 навчальному році працювали гуртки: «Чомучки» (інтенсивного інтелектуального розвитку), «Hello» (англійської мови), «Грація» (художньої гімнастики), «Золота рибка» (хореографії), «Шаховий король» (навчання гри у шахи). Значні досягнення здобули вихованці закладу у чемпіонаті міста з шахів серед дітей дошкільного віку – І місця.

Організовано й проведено конкурси та виставки для дітей: конкурс-виставка малюнків «Дитячий садок очима дітей та батьків» (вересень), виставку-ярмарок «Колорит осіннього багатства» (жовтень), новорічної іграшки для дітей середнього та старшого віку (грудень).

Інформація про результати діяльності інформаційно-методичного центру дошкільного закладу та перебіг життєдіяльності дошкільнят періодично висвітлювалася на сайті дошкільного закладу.

         Відповідно листа МОН України від 23.04.2020 №1/9-219 «Щодо організації роботи закладів дошкільної освіти під час карантину» з 12.03.2020 року усі форми методичної роботи проведено у дистанційному форматі: Skype, on-line-спілкування, viber-конференції.

Протягом навчального року було проведено такі заходи по оздоровленню та  матеріально-технічному забезпеченню середовища ДНЗ: капітальний ремонт підлоги коридору центрального корпусу закладу; замінено лінолеум в фізіотерапевтичному та маніпуляційному кабінетах, в середній групі «В» та ІІ молодшій «А»; закуплено меблі в шаховий клуб, дидактичні меблі в кабінет логіки та середню «А» групу. Оновлено кухонний інвентар на харчоблоці (миски, дошки, відра); проведено ремонт електричних котлів та заміна мармітів в електроплитах (6 штук); придбано телевізор в кабінет логіки; поповнено спортивний інвентар (обручі, мати, шахи); придбано килими в вальдорфську групу, музичну залу; здійснено ремонт частини підвального приміщення. Батьками ІІ молодшої групі «А» проведено заміну вікон в груповому  та спальному приміщенні, батьками середньої групи «Б» замінено вікна в роздягальні.

За підсумками роботи колективу закладу кращим вихователем 2019 – 2020 навчального року визнано Повознікову Л.В.,  кращим помічником вихователя Гомілко Л.І.,  кращою групою визнано середню групу «А», «спеціаліст року» – Вишневська О.Є., музичний керівник ДНЗ, кращим технічним працівником – Романова Р.А.

В 2020 – 2021 навчальному році необхідно продовжити роботу щодо організації сучасного освітнього простору дошкільного навчального закладу, сприятливого для формування гармонійно розвиненої особистості та реалізації індивідуальних творчих потреб кожної дитини.

Однією із нагальних потреб закладу є налагодження співпраці з колегами інших регіонів з метою обміну досвідом та здобутками на освітянській ниві, розширення мережі взаємодії з громадськими організаціями та батьківською громадою, залучення спонсорських коштів для виконання заходів програми розвитку дошкільного навчального закладу.