Паспорт
інформаційно-методичного центру
закладу дошкільної освіти №21
З метою поглиблення змісту і прискорення темпів подальшого розвитку освіти у 2001р. в закладу дошкільної освіти №21 методичний кабінет реорганізовано в інформаційно-методичний центр (ІМЦ).
В інформаційно-методичному центрі працюють вихователі-методисти: Гонківська Ірина Тадеушівна, Онищук Ольга Іллівна, вихователь Олійник Олена Михайлівна.
Загальна площа кабінету: 50,3м2.
Приміщення кабінету розподілено на центри, що дає можливість ефективно працювати одночасно над вирішенням різних питань. Центри функціонують в системі, інтеграційно, у форматі взаємооббігу та взаємодоповнення матеріалів.
І. Центр взаємодії з педагогами та саморозвитку вихователя
- бібліотечний фонд методичної та довідково-енциклопедичної літератури;
- тематичні папки з питань реалізації основних завдань Базового компонента, діючих програм розвитку дітей дошкільного віку
- виставки:
- «Новинки фахової літератури»;
- «Творчі надбання педагогів закладу» (результати дослідно-експериментальної діяльності педагогів);
- обладнання та матеріали дослідно-експериментальної діяльності дошкільників (муляжі, глобуси, макет сонячної системи, переносна міні-метеорологічна станція, експериментально-дослідний осередок «Пізнаємо світ», лабораторне обладнання);
- слайди, медіатека презентацій, відео- та діатеки для здійснення розвивально-пізнавальної діяльності;
- архів (матеріали педагогічних рад, атестації, курсової перепідготовки, міських науково-практичних семінарів тощо);
- осередок символіки «В Україні ми живемо».
ІІ. Центр методичного супроводу та ділового контакту з педагогами
- аналітичний блок;
- куточок атестації;
- матеріали з підготовки до педагогічної ради, семінару тощо;
- каталоги матеріалів за напрямами груп, дидактичних ігор та посібників, демонстраційного матеріалу; статей фахових періодичних видань;
- каталог веб-сайтів дошкільної освіти;
- картотеки методичної літератури, статей фахових періодичних видань
- портфоліо педагогів;
- медіатека творчих надбань педагогічного колективу закладу та колективів міста;
- формуляри користувачів бібліотекою ІМЦ.
ІІІ. Інформаційний прес-центр
ІV. Наочно-дидактичний фонд
Фонд обладнано стелажами, на яких систематизовано:
- зразки українського одягу;
- демонстраційні таблиці;
- сюжетні картини;
- комплекти демонстраційного матеріалу згідно вимог Базового компонету;
- дидактичні ігри, посібники;
- дидактична лялька з комплектом сезонного одягу;
- комплекти тематичних дидактичних іграшок;
- тематичні фотоальбоми «Квітник на підвіконні», «Наші улюбленці в куточку природи», «Скарби природи»; «Хто піклується про нас»;
- зразки нетрадиційних технік малювання;
- комплекти виробів декоративно-прикладного мистецтва та малих скульптурних форм;
- підставки для ліплення;
- скарбничка зразків художньої праці;
- макети пір року для куточку природи.
Наочно-дидактичний матеріал класифіковано за розділами та за тематичними блоками.
Використання сучасної комп’ютерної техніки (комп’ютера, принтера, ксерокса, сканера), інтернет-мережі в ІМЦ сприяє створенню єдиного інформаційного простору, удосконаленню системи збереження й оформлення методичних матеріалів.
В ІМЦ працює інтернет-школа, що є вирішальним чинником удосконалення комп’ютерної грамотності педагогів.
Вагомим компонентом збагачення, урізноманітнення освітньо-виховного процесу є технічні засоби навчання: телевізор, магнітофони, проектор, діапроектор.
Задоволення потреб педагогів у саморозвитку та професійному самовдосконаленні
З метою стимулювання педагогів до самоосвіти, активізації їхньої творчої ініціативи в ІМЦ створено відповідні умови удосконалення професійної компетентності педагогічних працівників відповідно до сучасних вимог та державних стандартів, підвищення інтелектуального та загальнокультурного рівня, покращення педагогічної майстерності. Вихователі-методисти центру використовують, як традиційні форми роботи з педколективом (самоосвіта, курси підвищення кваліфікації, заліки, колоквіуми, анкетування, тестування, попереджувальні заняття, «Творчий портрет вихователя», тижні педагогічної майстерності), так і нові: «Скринька педагогічного досвіду», «Студія "Чарівниця» (навчання вихователів практичній педагогічній діяльності).
Для вихователів-початківців з метою набуття ними теоретичних знань, досвіду, формування професіоналізму в закладі дошкільної освіти створено педагогічну майстерню «Входження в професію – педагогіка від А до Я». Інформаційно-методичним центром розроблено план «уроків» для вихователів, до проведення яких залучаються вихователі-наставники. Традиційними для роботи майстерні стали «Педагогічний тренажер» (практична частина), «Професійна режиссура» (навчання вихователів-початківців навичок самоаналізу та аналізу відеозаняття).
Задоволенню потреб педагогів-початківців у саморозвитку сприяють матеріали тематичної папки «На допомогу молодому спеціалісту»: методичні рекомендації, консультації, поради, пам’ятки, кейс «Шпаргалки для вихователя» тощо.
З метою доведення до педагогів інформації про результати наукових досліджень у галузі педагогіки, психології, теорії і методики навчання дітей дошкільного віку, ознайомлення з інноваційними технологіями, підвищення рівня самовдосконалення методична служба закладу дошкільної освіти в повній мірі забезпечує педагогів закладу посібниками, навчально-методичною та довідковою літературою. Щороку педагогічним колективом передплачуються фахові видання України для колективного користування.
ІМЦ закладу дошкільної освіти налічує понад 800 примірників навчально-методичної літератури; понад 200 примірників художньої літератури; 150 примірників серій репродукцій, сюжетних картин, предметних картинок для ознайомлення дошкільників з довкіллям, природою, формування мовленнєвої компетенції, комплекти ілюстрацій до казок, дитячих художніх творів.
ІМЦ повністю забезпечений періодичними та книжковими виданнями з питань дошкільної освіти різних видавництв України.
Зв'язок ІМЦ з соціальними інституціями міста
ІМЦ здійснює налагоджену взаємодію з різними соціальними інституціями міста:
ü ЗОШ №2 та №9. На забезпечення охоплення дітей 5-річного віку дошкільною освітою, високого рівня підготовки до шкільного навчання при інформаційно-методичному центрі створена рада по забезпеченню наступності між дошкільною та початковою ланками освіти. До складу ради увійшли вихователі старших груп закладу дошкільної освіти, вчителі початкових класів ЗОШ №2 та №9, методисти ІМЦ, заступники директорів ЗОШ №2 та №9.
ü Підприємства, заклади культури, спорту, музеї, служби швидкого реагування. Вихователями-методистами ІМЦ розроблено взірець договору між ДНЗ та соціальними інституціями міста з метою ефективного проведення екскурсій, розширених бесід, практичних занять.
ü ХОІППО, КПНУ імені І.Огієнка. ІМЦ закладу дошкільної освіти плідно співпрацює з кафедрами педагогіки та методик дошкільної та початкової освіти, фізичного виховання Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка, підтримує тісні зв’язки з ХОІППО. Науковці беруть участь у методичних заходах нашого ДНЗ. Закладу дошкільної освіти є базою для проходження практики студентами вузів.
ü Засоби масової інформації. Методична служба закладу дошкільної освіти успішно взаємодіє із ЗМІ, що сприяє розповсюдженню інформації про діяльність педагогічного колективу, життя в садку, рекламі серед батьківської громади.
Інноваційна, дослідницько-експериментальна діяльність ІМЦ
Закладу дошкільної освіти «Золота рибка» є членом Міжнародної Асоціації вальдорфських ініціатив в Україні. З 1997 року в закладі працює вальдорфська група. З метою осмислення досвіду виховного та педагогічного процесів, заснованих на принципах філософсько-педагогічних положень Р.Штайнера, практичного застосування методичних положень його педагогіки в умовах державного закладу дошкільної освіти інформаційно-методичним центром координується робота міської школи Р.Штайнера, періодично проводиться вальдорфський практикум «Діловий театр вихователя» для педагогів закладу.
З вересня 2018 року заклад дошкільної освіти залучено до інноваційного проекту всеукраїнського рівня «Педагогічні умови становлення і розвитку особистості на ранніх етапах онтогенезу» (2018-2021рр.).