Батькам майбутніх першокласників (поради психолога)

 

 

Сподіваємось, що наведені далі поради (які стосуються не тільки батьків, але й усіх, хто займається вихованням дошкільників) допоможуть дорослим налагодити добрі та відверті взаємини з дітьми, сприятимуть правильному вихованню і навчанню дітей у школі та вдома.

  • Демонструйте гарний приклад. Поводьтеся так, щоб Ваші слова та справи не суперечили одне одному в очах дитини. Чітко окресліть межі дозволеного. Узгодьте із членами родини та педагогами єдину лінію поведінки — щоб не сперечатися в присутності дитини. Потім поясніть дитині суть обмежень.
  • Сприяйте дитячій автономності (самостійності). Чим більшої самостійності Ви вимагаєте від дитини в усіх сферах життя, тим простіше Вашій дитині вчитися в школі. Заохочуйте самостійність своєї дитини.
  • Якщо Ваша дитина потребує допомоги, підштовхуйте її до того, щоб вона самотужки знаходила шляхи розв'язання проблем. Не давайте готових відповідей — Ваша допомога повинна обмежуватися підказками (наприклад: підказати, яким словником або довідником можна скористатися, де знайти необхідну інформацію та ін.).
  • Відзначайте досягнення дитини. Віддавайте перевагу похвалі, а не докорам: нею Ви досягнете бажаного у більш легкий спосіб, аніж нотаціями, нескінченними нагадуваннями або покараннями.
  • Схвалюючи вчинки або поведінку дитини, не доповнюйте схвалення критикою (наприклад: «Літери написані добре, але якби без бруду, було б ще краще»).
  • Не висувайте до дитини занадто високих вимог: не робіть їх суворішими, ніж вимоги вчителів (наприклад, вимагаючи виконання додаткових завдань).
  • Не вимагайте від своєї дитини більше, ніж самі від себе. Дитина, яка бачить своїх батьків за читанням, почне читати швидше, ніж дитина, батьки якої замість читання дивляться телевізор.
  • Говоріть якнайбільше позитивного про школу, учителів і предмети, що викладаються у школі.
  • Повноцінний сон — це ознака здорової нервової системи. Для того щоб продуктивно працювати, дитячому організму необхідно спати 12 годин на добу з урахуванням обіднього сну (1-1,5 години).
  • Будьте поблажливими до непосидючих дітей: батьківські вимоги не повинні суперечити фізіологічним потребам дитини. Через певні особливості м'язового розвитку дітям важко довго перебувати в статичному положенні. Біганина, стрибки, інші рухливі дії — прояви природних і дуже важливих для розвитку дитини потреб у русі й пізнанні, їм значно більше, ніж дорослим, необхідно рухатися, випробовувати свої сили, досліджувати предмети. Краще за все спрямувати їхню активність на безпечні розваги.
  • Після школи не поспішайте братися до виконання домашнього завдання: організм дитини потребує 2-3 години відпочинку. Готувати уроки необхідно у продуктивний час — з 15 до 16 години. Пізно ввечері заняття проводити не слід.
  • Пам'ятайте, після 20 хвилин занять дитині необхідна перерва у 10-15 хвилин.